Методичка менеджеру туристичного бізнесу: види турів і формування ціни

У цій методичці зібрана вся необхідна інформація, з якою менеджер щодня стикається впродовж своєї роботи.

Дана методичка містить таку інформацію:

  • хто такий туроператор;
  • хто такий турагент;
  • пакетний тур;
  • індивідуальний тур;
  • формування ціни на туристичний пакет;
  • структура туру або основні туристичні послуги турпакету;
  • основні етапи продажів;
  • закриття угоди.

Основна робота менеджера полягає у взаємодї з туроператором і туристом.

Taken on a plane…
Photo by Christoph Schulz / Unsplash

Хто такий Туроператор і що він робить?

Туроператор (ТО) - організація, яка створює готовий туристичний продукт. У туроператора є Договірні відносини з приймаючою стороною, перевізником (як правило, авіакомпанією), страховою компанією і готелем.

ТО займається формуванням турів і встановлює на них ціни.

Основні завдання ТО:

  • несе відповідальність за якість послуг, які входять до складу туристичного пакету;
  • зобов 'язується відшкодувати вартість непредставлених послуг;
  • формує турпродукт, укладає договори з партнерами:
    на бронювання готелів, чартерів, трансфер і страхування туристів;
  • формує ціну на турпродукт;
  • виписує документи на тур для туристів.

Туроператори мають право продавати турпродукт самостійно, безпосередньо клієнтам. Але на практиці вони працюють з турагентствами, укладаючи з ними агентські договори.

Celebrating life
Photo by Robert Tudor / Unsplash

Що таке Турагентство і що воно робить?

Турагент (ТА) - компанія, яка займається продажем готових турпакетів та / або окремих тур. послуг: номерів у готелях (наземне обслуговування), авіаквитки (з.д. квитки), екскурсії тощо.
Сформований турпакет або тур. послуги турагент бронює у туроператора.

Основні завдання ТА:

• підібрати туристові тур;
• підписати і видати договір;
• прийняти від туриста оплату;
• забронювати тур;
• відслідковувати статус заброньованого туру (підтверджена / не підтверджена заявка);
• проінформувати туриста по всім особливостям туру і країни;
• прийняти, від туриста рекламацію і передати туроператору, якщо турист залишився незадоволений поїздкою.

Пакетні та індивідуальні тури

Найпоширеніший вид туру, який продає ТА - пакетний тур. Пакетний тур - це комплекс туристичних послуг.


Стандартний пакетний тур -

це тур, сформований туроператором. До складу пакету входить фіксований набір послуг: один варіант перельоту, готель, трансфер і страховка. Агентство отримує комісію зі всього пакета.

The clearer picture
Photo by timJ / Unsplash

iconfinder_keyword__key__search__seo_2541998 *Жодна з послуг не може бути вилученою з пакетного туру. При внесенні будь-яких змін (комбінація декількох готелів, курортів, зміна дат, пунктів вильоту та ін.) тур вважається індивідуальним.

Пакетний тур складається за сезонним напрямками в період дії чартерних програм. Такий тур максимально полегшує роботу агента, бо дозволяє одразу забронювати повний спектр послуг, необхідних для поїздки. Загалом, у вартість пакетного туру входить:

• переліт у країну відпочинку і повернення:
• трансфер;
• проживання;
• харчування;
• страхування;
• комісія агента.

До пакетних турів можна віднести також групові екскурсійні тури. До складу таких турів додатково входить екскурсійне обслуговування: гіди, автобусне / авіа перевезення і супровід, а також відвідування різних історичних і культурних пам'яток.


Динамічний пакетний тур

- це тур, сформований туроператором за певним шаблоном: тип перельоту, готель, страховка. Трансферу (перевезення) в пакеті може і не бути.

Road Atlanta cyclists
Photo by James Thomas / Unsplash

До того ж, в межах цього шаблону у менеджера є можливість вибору авіакомпанії і тарифу, за яким буде відбуватися переліт (з багажем чи без, економ-клас чи бізнес, прямий рейс або з пересадкою).

Вартість кожної з послуг в такому турі актуальна на момент перегляду, і може змінитися без участі туроператора (наприклад, випуск авіакомпанією нових акційних тарифів автоматично призведе до здешевлення динамічних пакетних турів по цьому напрямку).

Індивідуальний тур

- це тур, який менеджер або туроператор комбінує індивідуально, для визначених туристів.

Fisherman in Myanmar
Photo by Guille Álvarez / Unsplash

Найчастіше, індивідуальний тур підбирається для нестандартних запитів.

Наприклад: 3 ночі в Стамбулі 4 ночі в Антальї 3 ночі в Бодрумі). Якщо такий тур менеджер формує самостійно, варто б мати на увазі, що поставники послуг в більшості випадків дають ціну нетто, тобто розмір комісії у вартості не врахований і його необхідно буде додати самостійно.


Формування ціни туристичного пакету

Woman with bitcoin
Photo by Icons8 team / Unsplash

Ціна від ТО (туроператора) може бути одною з таких:

  1. Нетто - без комісії ТА
    Наразі, туроператор не надає комісію для продажу авіаквитків, а іноді навіть не включає комісію для прорахунку індивідуального туру, тому обов'язково потрібно уточнювати про розмір комісії у ТО.
  2. Брутто - з комісійними ТА
    Комісійний відсоток ТА може становити процентну частину від ціни ТО. Кожен оператор дає різний відсоток комісії агентам, який може варіюватися, залежно від  умов бронювання. Розмір комісійної винагороди завжди можна подивитися на сайтах вашоих туристичних операторів, в розділах для менеджерів.

Туристичний Оператор (ТО) формує свої ціни, виходячи з цін окремих складових послуг пакета:
• проїзд (транспортування);
• проживання;
• харчування;
• трансфер;
• страховка.

Читати далі продовження статті:

Структура туру та основні туристичні послуги в турпакеті >>


Прочитати продовження цієї статті можна за посиланням вище

Photo from website buddha.net.ua
Photo from website buddha.net.ua

Share Tweet Send
You've successfully subscribed to Реінкарнація блогу Daily Buddha's Blog
Great! Next, complete checkout for full access to Реінкарнація блогу Daily Buddha's Blog
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.